شما اینجا هستید   |

    اخبار : حضور هیأت دولت در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان گفت: تشکیل جلسه مشترک بین هیئت دولت و مجلس منشا تحکیم وفاق ملی و راهگشای مشکلات مردم در تمامی بخش ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی کرد، خادم مردم در نطق اضطراری جلسه غیر علنی ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل جلسه مشترک بین هیئت دولت و مجلس، اینگونه جلسات را منشا تحکیم وفاق ملی و راهگشای مشکلات مردم در تمامی بخش ها دانست و محوریت سخنان خود را کنترل تورم و کم کردن فشار های اقتصادی بر مردم قرار داد.

دکتر کرد با اشاره به مسئله سوخت و کاهش سهمیه سوخت خودرو ها و ادوات کشاورزی گفت: دستور العمل های جاری کالای قاچاق کشور به صورت غیرکارشناسی است و سبب تضییع حقوق مرزداران در استان سیستان و بلوچستان می گردد، لذا مسئله قاچاق باید مطابق با قانون تعریف شود و آئین نامه جدید به کالای قاچاق کشور ابلاغ گردد تا مسئله سوخت مصرفی مردم و ادوات کشاورزی از مافیای سوخت تفکیک شده و پیرو آن سهمیه های سوخت در استان افزایش پیدا کند.

خادم مردم با بیان اینکه مرز باید برای مرزنشینان فرصت باشد نه تهدید، ادامه داد: باید برنامه ریزی دقیق برای ساماندهی در مرزها صورت پذیرد و واردات و صادرات در مرزها روان گردد.

نماینده مردم خاش خاطر نشان کرد: صدور آئین نامه و بخشنامه کلی برای مرزها مورد تایید نیست و می طلبد برای واردات و صادرات در هر یک از مرزها، مطابق با موقعیت جغرافیایی، شرایط مرز، همسایگان و کالاهایی که تبادل می شود، آئین نامه و بخشنامه جداگانه و اختصاصی صادر گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی، ضمن تقدیر و تشکر از وزیر آموزش و پرورش در تعیین تکلیف معلمین خرید خدمت، افزود: تصحیح رتبه بندی معلمان و تغییر وضعیت سرباز معلمان، نهضتی ها و معلمان پیش دبستانی باید در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد.

دکتر کرد ضمن اعتراض به نحوه برگزاری کنکور افزودند: کنکور پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت یک مرحله ای انجام گیرد و پذیرش دانشجو معلم در رشته های آموزگاری، علوم انسانی و علوم پایه باید مطابق با نیاز هر منطقه و از داوطلبان بومی و ماندگار مناطق باشد.

ایشان در ادامه، به نحوه استخدام نیروی فرهنگی ماده ۲۸ هم اعتراض کردند و افزودند: در سال های گذشته افراد غیر بومی اجازه شرکت در آزمون استان را داشته اند که اینگونه پذیرش اجحافی بزرگ در حق فرزندان استان است، لذا پذیرش نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش در آزمون های آینده، باید از داوطلبان بومی مناطق صورت پذیرد.

در انتها دکتر کرد مکاتباتی با رئیس جمهور، معاون اول، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی داشتند که به پیوست می باشد.

انتهای گزارش

دسته بندی : اخبار , گزارش
به اشتراک بگذارید : | | |